מיהו יועץ ארגוני ומה כולל תהליך ייעוץ ארגוני בחברות?

עסקים קטנים וארגונים גדולים, ותיקים וחדשים כאחד, כולם מתמודדים עם אתגרים רבים לאורך הדרך. במקרים רבים הם מרגישים מתוסכלים בגלל התנהלות לא נכונה, במקרים אחרים נדמה שהעסק עובד בסך הכול לא רע – אבל עבודה יעילה יותר תוביל לתוצאות טובות יותר. תהליך ייעוץ ארגוני הוא אחד הכלים האידאליים שעומדים לרשות העסק בשלב הזה, ואם אתם עדיין לא בטוחים מה זה אומר או האם ייעוץ ארגוני נכון גם לכם, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

 

 

מטרות ייעוץ ארגוני

 

כשאנחנו מדברים על יעדי ייעוץ ארגוני אנחנו יכולים למנות כמה יעדים ברורים ומרכזיים:

 

•    קידום הארגון אל התוצאות האופטימליות
•    ייעול הליכי העבודה ושיפור תהליכים
•    הפיכת הארגון לגמיש ויציב יותר – עם יכולת טובה להתאושש בעתות משבר
•    הגדרת תכנית אסטרטגית ברורה וצעדים מוגדרים למימוש אסטרטגיה זו

 

הרשימה הקצרה הזו חלקית מאוד, אבל היא בהחלט עוזרת לנו להבין את הרעיון. יועץ ארגוני מנוסה יוכל לעזור לעסק לפעול בצורה נכונה, מסודרת וטובה הרבה יותר. בעבודה צמודה עם הנהלת הארגון ועם שיתוף הפעולה של צוות החברה, ניתן לתכנן את המהלכים הדרושים כדי לתמוך בצוותי השיווק והמכירות, להעניק לאנשי השירות את הכלים המקצועיים הדרושים ואף כדי ללטש את המבנה הארגוני ואת חלוקת הכוח בארגון.

 

 

יועץ פנים ארגוני – הצעד הראשון

 

תהליך ייעוץ ארגוני מתחיל בהגדרת צרכים, והאמת היא שמדובר באחד היסודות המרכזיים בתהליך כולו. בהנחה שהיועץ שלכם אמור לספק תוצאות ולהציע תכנית עבודה ברורה לשיפור יעילות הארגון או להגדלת הרווחיות, רצוי שיידע מה הציפיות שלכם ולאן אתם שואפים להגיע. זה השלב שבו תגדירו את כל הבעיות המרכזיות שאתם מזהים ואת המדדים שתרצו לשפר, מייעול העבודה של צוות המכירות, דרך תכנון מבנה ארגוני חדש למחלקות השיווק או הלוגיסטיקה, ועד לבניית תסריט שיחה חדש שישפר את סיכויי העובדים לסגור עסקאות בתדירות גבוהה יותר.

 

 

יועץ ארגוני פרטי – הצעד השני

 

העבודה עם יועץ ארגוני פרטי ממשיכה במחקר מעמיק ויסודי מאוד. זהו השלב שבו היועץ שלכם מקיים שיחות אישיות עם העובדים, בוחן את הנתונים ומקיים סקרים, שאלונים או תצפיות. יועץ ארגוני מנוסה עשוי לנקוט גם בצעדים נוספים כדי להכיר את העסק טוב יותר: הוא יופיע כלקוח סמוי כדי לבחון את תסריט השיחה, את תגובות הצוות להתנגדויות ואת רמת השירות בכלל.

 

המטרה בשלב הזה ברורה: תהליך ייעוץ ארגוני הוא יעיל ומדויק יותר כשהיועץ שלכם מכיר את הארגון באופן מושלם. נניח לרגע שהבעיה העיקרית שלכם היא בסגירת עסקאות. הלקוחות אולי מתקשרים, אבל שיעור העסקאות בפועל נמוך למדי. על פניו, נדמה שהבעיה נעוצה בתסריט השיחה. בפועל, בחינה יסודית ומעמיקה יותר עשויה לחשוף תמונה שונה לחלוטין. הכשרת הצוות, המענה להתנגדויות ואולי אלה הם המחירים או המוצרים עצמם שלא עושים את העבודה? בלי אבחון מעמיק יתקשה היועץ לזהות מה באמת פוגע בכם, ומה אפשר לעשות אחרת.

 

 

תהליך ייעוץ ארגוני – הצעד השלישי

 

אחרי שבחן את השטח לעומק, אחרי שהגדיר לעצמו את היעדים שלכם וזיהה את המצב הקיים, היועץ הארגוני שלכם ניגש למשימה החשובה ביותר: ניתוח הפעילות העסקית שלכם. בשלב זה של תהליך ייעוץ ארגוני יזוהה הפער בין הרצוי למצוי, וייקבעו הגורמים הקשורים ביצירת הפער הזה. רק לאחר הבחינה המדוקדקת הזו תקבלו דוח מעמיק ומפורט שמגדיר את הבעיות – ואת הפתרונות האפשריים.

 

 

דוח המלצות יועץ ארגוני

 

בין אם אתם עובדים עם יועץ ארגוני מתחיל או עתיר ניסיון, עם השלמת שלב הניתוח תקבלו דו"ח מסקנות מפורט עם המלצות ברורות להמשך. בשלב הזה תגלו אילו ליקויים התגלו בתהליך העבודה, איפה זוהו בעיות והיכן ניתן לייעל את תהליך העבודה. ראוי לציין כי התוצאות שיתקבלו בוודאי לא תהיינה מיידיות, אבל תהליכים מוגדרים ויעילים יותר יאפשרו לכלל העובדים לפעול בצורה טובה יותר לקידום מטרות הארגון. 

 

חשוב לזכור כי כל יועץ ארגוני עצמאי אמור להגדיר מהלכים ברורים ומעשיים ומאוד. במילים אחרות, סיסמאות וקלישאות הן ממש לא חלק מדו"ח ההמלצות שלו. במקום, תדעו בדיוק מה צריך לעשות ולשנות, בין אם ברמת העובדים, תנאי השטח או ברמת ההנהלה. עם גאנט מסודר ורשימת משימות ברורה הכוללת לוחות זמנים ואבני דרך לביצוע, תעשו את זה בצורה מסודרת ומדויקת ככל האפשר.

 

 

בחירת יועץ ארגוני מומלץ

 

אחרי שזיהינו את תפקידו של היועץ ואת מטרות התהליך המקצועי, חשוב לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר ולבחור יועץ ארגוני מומלץ שיתאים בדיוק לצרכים שלכם. בנקודה הזו כדאי לזכור שיש מבחר רחב למדי של יועצים, ולעתים נדמה שיש יותר יועצים מאשר לקוחות. יכול להיות שזה גם נכון, אבל זה רק אומר שתצטרכו לבחור בקפידה את האדם הנכון עבורכם. הנה 3 נקודות קריטיות שכדאי לכם לבחון:

 

 

1 – בקשו המלצות ליועץ ארגוני

 

לפני שאתם בוחרים יועץ ארגוני כדאי להתייעץ עם הקולגות שלכם ובפרט עם בעלי עסקים שיוכלו לספק המלצה ממקור ראשו. לכל יועץ ארגוני מנוסה יש בוודאי לקוחות שישמחו להציע חוות דעת כנה ואמיתית, וזה בהחלט מקום טוב להתחיל ממנו. עם זאת, גם אחרי שתקבלו המלצות אל תמהרו לקבל החלטות.

 

 

2 – בחרו יועץ ארגוני מנוסה בלבד

 

כל יועץ ארגוני מתחיל לצבור את הניסיון שלו בנקודת זמן כזו או אחרת, אבל בכל זאת עדיף לבחור את הגורם המקצועי והמיומן ביותר. בשלב הזה כדאי לבדוק לא רק את הוותק של היועץ אלא גם את הניסיון שלו בעבודה עם עסקים מענפים שונים או מתחומים רלוונטיים. למשל, אם אתם זקוקים לשירותי ייעוץ לחברת ההייטק שלכם, ייתכן שיועץ שעבד עם חברות מתחום המזון בלבד יתאים לכם קצת פחות.

 

 

3 – נהלו שיחה אישית עם המועמדים שלכם

 

גם אם יש לו ידע והלקוחות שלו נרגשים לספר עד כמה הוא מדהים, שיחה אישית היא הדרך הטובה ביותר לדעת בוודאות האם מדובר בשידוך שיכול להצליח. בשיחה הזו חשוב שתבינו מה הגישה המקצועית שלו, מה אופי העבודה ואיך הוא רואה את התהליך שאליו אתם עשויים להיכנס. מן הצד השני, תנו לו לשאול אתכם את כל השאלות החשובות, ובחנו אותו גם בשלב הזה. האם הוא מנסה להבין את המטרות שלכם כדי להגדיר יעדי ייעוץ ארגוני? האם הוא מנסה להבין לעומק איך פועל העסק היום או מה אתם מצפים מהתהליך הזה?

 

עכשיו, כשאתם מוכנים לצאת לדרך ולהעניק לעסק שלכם את מלוא תשומת הלב הראויה לו, אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס שנמצא ממש כאן למטה. צוות קונטקט יעזור לכם לבחור יועץ ארגוני אישי שיתאים לכם, כדי שגם העסק שלכם יממש את הפוטנציאל שלו.

השוואת יועצים ארגוניים בייעוץ עסקי

תודה שפנית לקונטקט,

נציגנו מטפלים כרגע בפניות קודמות,

ניצור איתך קשר בהקדם אפשרי

להתאמת איש מקצוע אידיאלי

לפרופיל בקשתך

{{ errors.name }}
{{ errors.phone }}