אילו פרטים יועץ לכלכלת המשפחה צריך לקבל על מנת לבצע אימון כלכלי פרטי

הבסיס לתהליך אימון פיננסי- מסמכים כלכליים!

 

כשאנו הולכים לרופא מומחה בתחום כלשהו- אנו בדרך כלל נדרשים להביא בדיקות בסיסיות קודמות שעשינו (כגון בדיקות דם, בדיקות שתן, צילומים וכ'ו). על סמך נתונים אלו ובדיקות נוספות שהרופא עושה נקבע תהליך הריפוי היעיל ביותר ותוכנית הטיפול המתאימה. כך גם בכלכלת המשפחה, תידרשו להכין ולהביא ליועץ הכלכלי את המסמכים הרלוונטיים.

 

על מנת לקבוע את את "תוכנית השיקום הכלכלית" המתאימה ביותר למשפחה, יש צורך בראש ובראשונה לעשות "סריקת רנטגן" מקיפה וכן לבחון ולנתח את הנתונים הפיננסיים של המשפחה, אשר מתקבלים מבחינה מדוקדקת של כלל המסמכים הפיננסיים.

 

אותם מסמכים בעצם משקפים את ההתנהלות הפיננסית השוטפת של המשפחה ואת פעולותיה בעבר ובהווה. פעולות אשר משפיעות באופן ישיר על מצבה הפיננסי של המשפחה ועל היציבות הכלכלית.

כן כן, מדובר לרוב באותם מסמכים ומכתבים אשר מגיעים בדואר/מייל ברוב המקרים ואנו חוששים אפילו לפתוח וזורקים. או במקרה הטוב יותר - פותחים ודוחפים לסלסילת הדואר זבל (שהיא לרוב משמשת כקבר אחים המוני, למכתבים לא חשובים אשר מוצאים את מותם בריקון הסלסילה לפני פסח).

 

אז לפני שתמשיכו לקרוא, רוצו לפח או לסלסילת הדואר- והצילו את אותם המכתבים, כי בקרוב מאוד תצתרכו אותם.

 

אילו מסמכים אנו נדרשים להכין לתהליך הייעוץ?

 

אז כמו שאמרנו, תהליך הייעוץ מתחיל בבחינה וניתוח מצבה הכלכלי של המשפחה ולשם כך אנו נדרשים להמציא את כל המידע והמסמכים הרלוונטים לתקופה של לפחות שלושת החודשים האחרונים. אז מה הם אותם מסמכים נדרשים:

 

כלל המסמכים המעידים על הכנסות המשפחה בשנה האחרונה: תלושי שכר (של כל המפרנסים בבית), הכנסות מקצבאות וביטוח לאומי, הכנסות שכ"ד, הכנסות מזכויות או דיבידנדים, לעצמאים: דו"ח רווח והפסד של שנה נוכחית ושנה קודמת, אישור רואה חשבון על הכנסות נטו ומאזן בוחן, פירוט החזר מס לקבל וכ'ו.

 

כלל המסמכים המעידים על הוצאות המשפחה בשנה האחרונה: תדפיס דפי בנק (עו"ש) ותדפיס כרטיסי אשראי- 3 חודשים אחרונים, רשימת שיקים לשנה הקרובה שטרם נפרעו, רשימה של הוראות קבע בבנק+חברת האשראי, דף מעקב הוצאות (תזרים משפחתי) ועוד.

 

מסמכים עם פירוט האשראי והחובות של המשפחה: דו"ח יתרות לסילוק משכנתא, פירוט הלוואות מבנקים/ חברות מימון/ כרטיסי אשראי, פירוט האוברדראפט ומדרגות הריבית, לעצמאים- אישור רו"ח על חבות מיסים או חבות מיסים צפוי.

 

מסמכים עם פירוט הנכסים הפיננסיים של המשפחה: פירוט תוכניות החיסכון (בנקאיות וחוץ בנקאיות), פירוט קופות גמל וקרנות השתלמות, פירוט ושווי ניירות ערך/ אופציות/ מניות.

 

מסמכים עם פירוט תוכניות הפנסיה והביטוחים: פירוט הקופות בהם מתנהלות הפנסיות וביטוחי המנהלים- דוח רבעוני אחרון, דו"חות ומכתבים על הביטוחים הקיימים ופירוט הפוליסות: ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוח בריאות משלים, ביטוחי רכב ודירה ועוד.

 

כמה זמן אנו נדרשים לשמור מסמכים כלכליים?

 

שאלה שעולה ונשאלת הרבה היא כמה זמן אנו צריכים לשמור מסמכים כלכליים ומתי אפשר סוף סוף לזרוק אותם. אז נעשה קצת סדר בנושא:

 

כלל מסמכי ההכנסות של המשפחה (תלושי שכר, דו"ח הכנסות לעצמאי וכו')- לשמור לתמיד (אתם אף פעם לא יודעים מתי ביטוח לאומי או מס הכנסה ישלחו לכם מכתב נחמד עם דרישה לתשלום על לפני 7 שנים- ותצתרכו להוכיח להם שבתקופה זו עבדתם ושילמתם כחוק.... או שלא).

 

מסמכי הוצאות, כגון קבלות על רכישות גדולות, פירוט חיובים ועוד- רצוי עד 7 שנים (אחרי 7 שנים בדרך כלל חל עליה חוק ההתיישנות). פירוט חשבונות עו"ש וכרטיסי אשראי קיימים היום זמינים און ליין באתר הבנק/ חברת האשראי עד 3 שנים אחורה- ולכן ניתן לא לשמור.

 

דו"חות רבעוניים/ שנתיים מחברות הביטוח והפנסיה- לשמור את המכתב של הרבעון האחרון (העדכני ביותר) וניתן לזרוק את הרבעונים הקודמים. את הדו"חות השנתיים כדאי לשמור בכל מקרה.

 

לסיכום

 

על מנת שתהליך היעוץ הפיננסי יהיה מוצלח ואפקטיבי, על היועץ הפיננסי לקבל תמונת מבט רחבה ככל הניתן על מצבה הפיננסי הנוכחי ועברה של המשפחה המאומנת. תמונה כזאת יכולה להתקבל רק בעזרת חיבור כל חלקי הפאזל וניתוח הדו"חות והמסמכים הכלכליים של המשפחה באספקטים השונים. אז עוד בטרם אתם מרימים טלפון לאחד היועצים שלנו, גשו לסלסילה והצילו את המכתבים והמסמכים הכלכליים שגזרתם עליהם עונש מוות, בלא עוול בכפם.

השוואת יועצים לכלכלת משפחה בייעוץ לכלכלת המשפחה

תודה שפנית לקונטקט,

נציגנו מטפלים כרגע בפניות קודמות,

ניצור איתך קשר בהקדם אפשרי

להתאמת איש מקצוע אידיאלי

לפרופיל בקשתך

{{ errors.name }}
{{ errors.phone }}