איזה מידע צריך יועץ עסקי כדי להעניק לכם ייעוץ עסקי איכותי?

העסק שלכם הוא פאזל מורכב למדי, וסביר להניח שגם אתם מתמודדים עם שורה ארוכה של משימות. השיווק, המכירות, ניהול כוח האדם והנהלת החשבונות, כל אלה הם תחומים שאתם אמורים להכיר היטב. אלא שגם אם אתם לא לגמרי בטוחים איך מייעלים את מערך השיווק, איך עושים סדר בחשבונות או איזו תוכנה באמת נכונה עבורכם, אתם לא חייבים לעשות את זה לבד. ייעוץ עסקי יכול לספק את כל התשובות לכל השאלות שלכם, אבל כדי לעשות את זה נכון הוא זקוק למידע רב ככל האפשר.

 

 

לפני הכול: תיאום ציפיות

 

רגע לפני שנצלול פנימה ונבין איזה מידע צריך היועץ העסקי שלכם כדי להעניק לכם ייעוץ ברמה הגבוהה ביותר, חשוב לזכור כי הצעד הבסיסי והחשוב ביותר הוא תיאום ציפיות. בשלב הזה חשוב להגדיר מה אתם באמת רוצים ומצפים שיקרה בתהליך הזה. למשל, האם אתם מצפים לבניית תוכנית עסקית חדשה ומפורטת לעסק? האם בסוף התהליך יהיה לכם תקציב שיאפשר לכם לשפר את הרווחיות? האם אתם מתכננים להרחיב את הפעילות העסקית ומצפים כי היועץ ילווה אתכם בשטח לכל אורך הדרך? או שמא אתם צפויים להחליף את המערכת החשבונאית והיועץ אמור להציג את כל החלופות ואף לסייע בהטמעת המערכת החדשה?

 

 

המידע הדרוש למתן ייעוץ עסקי מקצועי

 

בתחילת העבודה המשותפת עם היועץ שלכם תידרש היכרות מעמיקה בין שני הצדדים, ובעיקר ההיכרות שלו עם העסק שלכם. ככל שתספקו תשובות מדויקות ואמיתיות יותר, כך תקבלו ייעוץ המותאם לצרכים שלכם, והרשימה שלפניכם כוללת את פריטי המידע העיקריים הדרושים ליועץ. נרחיב על כל אחד מהסעיפים הללו בהמשך:
1 – הגדרת הפעילות העסקית
2 – מטרת הייעוץ (ייעוץ כלכלי, שיווקי או טכנולוגי לדוגמה)
3 – המצב הקיים
4 – המצב האידאלי
5 – יעדים ברי מדידה

 

 

1 – הגדרת הפעילות העסקית

 

כדי להעניק לכם ייעוץ עסקי איכותי, היועץ שלכם צריך להבין בדיוק מי אתם. למעשה, הצעד הראשון בכל תהליך ייעוץ מחייב בחינה מעמיקה של הפעילות העסקית. במילים אחרות, חשוב שהיועץ ילמד אתכם טוב ככל האפשר. אם אתם מייצרים בעצמכם מוצר, הוא יבקש להבין את תהליך הייצור, את המכונות הפועלות במקום ואת התחזוקה הנדרשת. הוא ירצה להבין גם את הצורך שלכם בכוח אדם, את שלבי האריזה וההפצה, וכל רכיב נוסף שעשוי לתרום לתהליך הייעוץ.

 

אם אתם לא מוכרים מוצר מוחשי אלא שירות או ידע, הבנת העסק שלכם היא משימה חשובה לא פחות. עסקים שלא עוסקים בייצור מצפים לרוב לרווחים גבוהים יותר, בעיקר משום שהוצאות על כוח אדם, חומרי גלם או מכונות הן הוצאות שאינן רלוונטיות עבורם. מצד שני, גם עסקים אלה מוצאים את עצמם לא פעם עם אתגר כלכלי שמחייב ייעוץ פיננסי, או שהם מתקשים לשווק את השירותים שלהם ולכן הם זקוקים ליועץ שיווקי שיעזור להם לתכנן אסטרטגיה שיווקית ולפעול בצורה יעילה יותר. ככל שהיועץ שלכם יבין את העסק, את המוצרים ואתכם – כך הוא יוכל להציע שירות איכותי הרבה יותר.

 

 

2 – מטרת הייעוץ

 

שלב הלמידה לא מסתיים עם הבנת העסק שלכם. למעשה, אחת השאלות החשובות ביותר שהיועץ שלכם ישאל היא מה בדיוק המטרה שלכם. עסק חדש צריך תוכנית עסקית ברורה, תקציב הכולל את כל הסעיפים הרלוונטיים (שיווק, כוח אדם או ייצור למשל) וגם מערכות טכנולוגיות המתאימות לצרכיו הייחודיים. מנגד, עסק קיים עשוי להזדקק לייעוץ בתחום מסוים. למשל, האם אתם צריכים לעשות סדר במחלקת הכספים שלכם, לייעל את תהליך הייצור או להחליף את מערכות המחשוב שלכם למערכות יעילות יותר?

 

הנה כמה דוגמאות למטרות אפשריות, והרשימה הזו כמובן חלקית:
בניית תוכנית עסקית לעסק חדש
בניית תוכנית עסקית לעסק קיים
בניית תוכנית לגיוס משקיעים
בניית תקציב שיווק להשקת מוצר חדש
הרחבת הפעילות העסקית לשוק חדש
פיתוח ושיווק מוצר חדש
ייעוץ להקמת חנות חדשה
ייעוץ עסקי לפני פתיחת מסעדה
ייעוץ כלכלי להגדלת הרווחיות

 

 

3 – המצב הקיים

 

אחרי שבחרתם באיזה נושא אתם מתמקדים, זה הזמן להגדיר את המצב הקיים. יועץ פיננסי יבקש לראות את הדוחות הכספיים, את פירוט ההוצאות וכמובן את ההכנסות שלכם. יועץ שיווקי יבחן את המהלכים שביצעתם ואת התקציב שניצלתם, ואם אתם מתכננים להרחיב את הפעילות העסקית או להיכנס לשווקים חדשים, היועץ שלכם צריך להבין מה כרוך במהלך הזה, מה מצב השוק כיום והאם ההשקעה הזו אכן משתלמת.

 

 

4 – המצב האידאלי

 

היום אתם מרוויחים 15,000 שקלים מדי חודש אבל אתם משתוקקים להגיע לרווח של 30,000 שקלים. היום יש לכם 500 עוקבים בפייסבוק ואתם מחכים לרגע שבו תגיעו ל-50,000 עוקבים. אולי אתם בכלל חולמים בגדול ורוצים להתרחב לשווקים זרים באירופה או בארה"ב. רק אתם יודעים מה המצב האידאלי מבחינתכם ולאן אתם רוצים להגיע. תפקידו של היועץ שלכם להבין האם היעד הזה ריאלי, איך מגיעים אליו וכמה זמן התהליך הזה אמור להימשך.

 

 

5 – יעדים ברי מדידה

 

רגע לפני שהיועץ שלכם ניגש למשימה, מתכנן תוכניות גדולות ומחולל שינויים מהותיים, חשוב שתציבו יעדים ברורים. היעדים הללו קריטיים משום שהם אלה שיאפשרו לכם להישאר תמיד עם היד על הדופק ולדעת האם המהלכים שלכם באמת מקדמים אתכם אל המטרה. הזכרנו קודם את השאיפה להגיע לרווח של 30,000 שקלים בחודש, וזו דוגמה מצוינת ליעד שאפשר למדוד. עם זאת, רצוי לקבוע גם יעדי ביניים. למשל, אם אתם מצפים להגיע ל-30,000 שקלים בתוך שנתיים, מה הרווח הריאלי והאידאלי מבחינתכם בעוד חצי שנה מהיום? או בעוד שנה? באופן דומה רצוי לקבוע יעדים ברורים בכל תחום הרלוונטי לייעוץ: גידול בתנועת הגולשים לאתר שלכם, פיתוח 3 מוצרים חדשים בתוך שנה או פתיחת 5 קורסים חדשים עם 10 נרשמים.

 

 

תהליך הייעוץ העסקי

 

אחרי שלמד את העסק שלכם לעומק, הבין איפה אתם נמצאים היום ולאן אתם שואפים להגיע, היועץ שלכם יוצא לדרך. בשלב הזה הוא מנתח את כל המידע שקיבל, את כל המידע שיש לו על השוק ועל המתחרים שלו, ואת כל היעדים והמטרות שהצבתם. ניתוח המידע הזה מאפשר הסקת מסקנות ובניית תוכנית פעולה ברורה, וזו הרי מטרת הייעוץ.

 

עכשיו אתם צפויים לקבל דו"ח מפורט שמגדיר את הבעיות שאותרו, את הנושאים שבהם צריך לטפל וגם את ההזדמנויות שצריך לנצל. לצד המסקנות הללו יוגדרו צעדים ברורים ומהלכים שיקדמו את העסק שלכם לעבר המטרות שהצבתם. למשל, אם המטרה שלכם היא גיוס משקיעים – תוכלו להבין בדיוק מה נדרש מכם כדי לעשות את זה נכון, איך מתחילים, למי פונים ובאיזה אופן. אם המטרה היא הגדלת החשיפה וגיוס לקוחות חדשים, היועץ יעזור לכם להרכיב תוכנית שיווקית מסודרת עם צעדים ברורים, תקציב מוגדר ומהלכים שיקדמו אתכם אל המטרה הזו בדיוק.

 

 

ליווי עסקי בתהליך

 

בין אם אתם זקוקים לשירותיו של יועץ פיננסי לייעול הפעילות הכלכלית שלכם ובין אם אתם עובדים עם יועץ טכנולוגי שיעזור לכם להחליף את כל מערכות המחשוב, היועץ אמור ללוות אתכם לכל אורך הדרך. במילים אחרות, תוכניות גדולות הן חשובות, אבל אחרי שסיימתם לבנות אותן הגיע הזמן להפוך את החלומות שלכם למציאות, ואתם ממש לא לבד גם בשלב הזה. יועץ עסקי נשאר שם גם ברגעי האמת כדי לבחון את העמידה שלכם ביעדים, לבצע התאמות בתוכנית ככל שהן נדרשות ולעזור לכם לפעול בצורה נכונה.


כדי לייעל את הפעילות בעסק שלכם, לפעול בצורה יעילה ונכונה יותר, ולהשיג את כל המטרות שלכם – השאירו את הפרטים שלכם בטופס שנמצא כאן למטה. צוות קונטקט יעזור לכם לבחור יועץ עסקי שתפור בדיוק למידות שלכם.

השוואת מאמנים עסקיים בייעוץ עסקי

תודה שפנית לקונטקט,

נציגנו מטפלים כרגע בפניות קודמות,

ניצור איתך קשר בהקדם אפשרי

להתאמת איש מקצוע אידיאלי

לפרופיל בקשתך

{{ errors.name }}
{{ errors.phone }}